Monday 1 August 2011

I went through the Ordeal - phew !!

Dah lama nak update blog ni, tak sempat-sempat.. hu hu. Tak boleh jadik nih, members yang baru dapat pun dah ada proven evidence- dah keluar pun roti. So frenz, fasten your belt - jom share my ordeal lak ye.

Ms President has long amazed me with this tool . Semenjak I menjadik witness of their delivery order, mmg meronta-ronta nak gi demo tu. Thanks ye Nazha, sbb arrange session kat rumah Kak Ani tu.Setelah went through the Amway online ordering 'system error'.. ( ha ha... online system pun boleh error masa I nak place order) I finally dapat the bread maker on Friday 22 July. That weekn balik kampung la plak - hush perap jek la another week. Meronta-ronta gak jiwa, tak kira by Thursday by hook or by crook kena gak buat .. weekn kena gi PD la plak dgn MKN. So on that peaceful Thursday nite ( supposedly) I started the ordeal. Balik ptg Khamis tunggu , the kids dah siap bentang tikar kat dapur - "Ibu, ibu , ibu ( tak pernah krg 3x ) kita org dah prepare semua brg. Wah... tak sempat I letak my handbag - mmg bagus la anak-anak ku. The thought that my hubby blk lambat & Kelabu : my cat yg kena warded ta de mmg an ideal surrounding for me to bake. At last ...

Kul 9.00 pm I start pouring & measuring & at the same time baca manual. ( Yeap Ayu, I pun suspen gak bila baca part yg dia mention smoke akan kuar tuh) ANyway, fear no more sbb Ms President dah janji nak bagi technical support 24 x 7, bagus punya !! Kring - kring, 9.10 am like that phone berdering , on the other end " Dear , tgh buat apa tuh - tadi Dr Joe baru call, Kelabu dah discharge , dia suh datang amik kat clinic sekrg" WHATTTTT !!!! Sekarang, dgn tangan aku berminyak & penuh tpg ni... no no ... this is not happening, baru nak warm up. "I thot you're supposed to get the catkan .." My other half replied " YE la, tapi mlm ni kan bola- I stranded nih". Alamek - habiskan jek la dulu masuk semua dlm tuh, at least boleh knead dulu... Kelabu can wait what. Emmm anti-climax betul. Sempat jugak aku cal Nazha membebel.

Anyway, by the time I returned dah habis knead & tgh proofing.., lambat giler, dah dekat kul 10 nih, pukul berape nak tido ...Again kena kacau Ms President . I quote her words " Memandangkan hari dah lewat Kak Ida, I rasa you keluarkan jek la". Memang tak daya aku nak tunggu, dah le tgh marah ni sbb terencat - si Kelabu pulak asyik meleser- isk rimas- kena kurung dia dulu.


Akhirnya close tu 11.00 tamatlah operasi dengan jayanye -... he he. Sweat & tears tau , ha ha...
You all jgn gelak tau- rupa tak le pro mck Ms President, or Ayu or Mr Shaun kite... ha ha. Also tribute two my two assistants yg jugak dgn jayanye menghorrerkan lagi keadaan.











Nasib baik 2 org lagi tgh occupy tgk bola kat atas. So frenz, feast yer eyes - this is my masterpiece.

Ranges of sausage + bun = Roti pintal

Another version - note the gap kat sosej tuh - ha ha, lagi satu masterpiece Ammar.




Supposed to be cheese stick - tapi tak berape kurus hemm... Ammar buat gak!





Sardine bun - note of the different shapes ye, thanks to the little chefs.


ni dia pizza - bila Ina tgk her remarks was " Pizza ke cake ni Kak Ida" I take it as compliment- nampak gebu la kot ha ha.


Itu jek la update for this time - minggu ni kita operate pressure cooker lak ye !!

4 comments:

Puan Presiden said...

Whoaaa respect, suspect.. first attempt dah berjaya buat pelbagai shape.. Salutttteeeee..Sebagai president, bab2 securoti, saya sanggup diganggu walau di waktu malam sekalipun hahahha. Securotilah, bukan security. heheheh. Keep it up!

Cashida said...

You should be proud Nazha dear - semuanya berkat tips dari you jugak !! Kan kan kan..frenz.

awien80 said...

kak idaa....diriku sungguh teruja tgk roti2 mu yang gebu...hmmm...weekend nie kn report duty kat Bt Pahat la pulakkk....hishhhh..meronta2 nak beli brg nak buat pizza niehhhh.. Pn Presidentttt...helppp. kawan mu ini telah tergoda dgn pizzaa kak idaa!!!

Pizza mom said...

tak tahan ada gambar kelabu sekali tu... muahahah