Wednesday 3 August 2011

Sunflower seeds loaf

Mana korang punya update nih? Aku tau korang ada buat roti kat rumah semalam, jangan tak ngaku. Muahahhaa. Aku pulak baru dapat mesin roti baru semalam, yeehaaaa. Makanya aku dengan rasminya akan meroti balik. Yelah dah lebih sebulan breadmaker tu dekat rumah mak aku, sebab buat dengan anak-anak buah kan. So kat rumah sendiri takde breadmaker. Bila baca korang punya update, mulalah geram nak ada satu kat rumah sendiri. Anyways, esokla kot baru buat roti baru, hari ni aku update roti yang agak lama dah buat. This is my first loaf. Bukan first love ok. 

 As always letak barang2 ikut turutan. Malas nak letak resepi. Aku amek gambor jek. Taken from the DVD, Baked to Perfection. 
Buat petang ahad, lepas masukkan bahan, gi tidor.

Saper nak sun flower seeds nih? Aku ada berlambak kat rumah tataw nak buat apa.

Bangun jek, semerbak dah bau roti. Yesss!

Roti yang dah siap. Kalau roti berlobang di tengah itu normal. Nak wat camner baked terus dengan kneading blade kan.


Makan dengan kari sardin. Yummm.

Resepi amek dari sini. Klik untuk besarkan.
 Dah lama tak buat loaf, sebab satu hal jugak nak habiskan. Kalau buat wholemeal, lagi lah filling jenuh nak ngabiskannya. Esok nak cuba roti lain lak. Harap2 jadik. Selamat berpuasa kawan-kawan.
 

2 comments:

Pizza mom said...

hui yo.. siap ada side dish tu

Puan presiden said...

Mestilah, wholemeal tu makan dengan akri sardin.. perrghhh,.,.